Pedagog

mgr Justyna Zimoląg – Zajączkowska

Godziny pracy:

 Poniedziałek 10.45-14.35, 15.30-16.00
Wtorek 8.45-13.00
Środa 10.35-13.35
Czwartek 8.45-13.00
Piątek 9.00-13.00

Sala: 235

Kontakt telefoniczny: 502 840 129

Drogi Uczniu

Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:

  • Chciałbyś z kimś porozmawiać.
  • Czujesz, że nikt Cię nie rozumie.
  • Masz problem z porozumieniem się z dorosłymi (nauczycielami, rodzicami).
  • Masz problemy z rówieśnikami.
  • Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
  • Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać.
  • Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób
  • Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.

Przyjdź także, gdy nie możesz sobie z czymś sam poradzić. Spróbujemy razem.

Pamiętaj:

  • Pedagog wysłucha Cię życzliwie i z uwagą.
  • Zapewni dyskrecję i anonimowość.
  • Pomoże znaleźć  wyjście z trudnej  sytuacji.

Drogi Rodzicu

Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:

  • Niepokoi Cię coś w zachowaniu dziecka.
  • Twoje dziecko zmieniło się i to Cię niepokoi.
  • Niepokoją Cię relacje ze swoim dzieckiem
  • Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania.
  • Potrzebujesz pomocy i nie wiesz gdzie ją uzyskać.
  • Znajdujesz się w trudnej sytuacji życiowej.

Przydatne linki:

https://www.gov.pl/web/edukacja

http://www.swiatproblemow.pl/cos-nie-dziala-robinaczej-orodzicachnastolatkow-i-profilaktyce/

https://fdds.pl/

 Zadania pedagoga szkolnego:

(zgodnie z Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie pomocy psychologiczno–pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
(Dz. U. z 2017 r., poz. 1643).

1) diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań
i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych l

2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych szkole celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;

3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;

4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci
i młodzieży;

5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;

6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;

7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;

8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

  • rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań
    i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności
    w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
  • udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Pedagog szkolny otacza opieką wszystkich uczniów poprzez organizowanie pomocy tym, którzy napotykają na trudności w nauce, sprawiają kłopoty wychowawcze. Udziela porad rodzicom poprzez konsultacje indywidualne i zbiorowe. Stara się wspomóc rodzinę w prawidłowym rozwoju i wychowaniu dziecka poprzez pomoc materialną (współpracuje z opieką społeczną, instytucjami charytatywnymi).