Od 3 do 17 września 2025 r. będą przyjmowane wnioski o stypendia: Toruński Omnibus, Toruński Fachowiec i Toruński Maestro.
Druki do pobrania: https://torun.pl/pl/aktualnosc/miejskie-stypendia-dla-uczniow
W lipcu br. Rada Miasta Torunia jednogłośnie przyjęła uchwały dotyczące podwyższenia stypendiów dla uczniów i studentów toruńskich uczelni oraz Nagrody Prezydenta Miasta Torunia.
W przypadku stypendiów kwota uległa zwiększeniu o 100 złotych miesięcznie w stosunku do kwot z roku ubiegłego. Podwyższono również wysokość Nagrody Prezydenta Miasta Torunia z 2 000 zł do 2 500 zł na rok szkolny 2025/2026 – wypłacanej jednorazowo.
Stypendium może otrzymać uczeń uczęszczający w roku szkolnym 2025/2026 do toruńskiej szkoły dla dzieci i młodzieży:
- szkoły podstawowej, począwszy od klasy V,
- liceum ogólnokształcącego,
- technikum,
- branżowej szkoły I stopnia,
- szkoły artystycznej.
Poszczególne stypendium może być przyznane uczniowi uczęszczającemu do szkoły na terenie Torunia, który w roku szkolnym 2024/2025 spełnił jednocześnie dwa warunki: uzyskał odpowiednią średnią ocen z wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych wymienionych na świadectwie szkolnym i odniósł znaczący sukces edukacyjny z zakresu kształcenia ogólnego lub kształcenia zawodowego lub kształcenia artystycznego.
Szczegółowe warunki przyznania stypendium Toruński Omnibus, Toruński Fachowiec, Toruński Maestro określają uchwała i uchwała zmieniająca.
Wymagane dokumenty:
- wniosek pełnoletniego ucznia lub rodzica ucznia niepełnoletniego na formularzu „Wniosek do Prezydenta Miasta Torunia o przyznanie świadczenia pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym udzielanego na podstawie uchwały nr 620/21 Rady Miasta Torunia z dnia 15 kwietnia 2021 r.,
- kopia świadectwa szkolnego za rok szkolny 2024/2025, a w przypadku ucznia szkoły artystycznej, w której nie jest realizowane kształcenie ogólne – kopie świadectw szkolnych;
- kopia dokumentu potwierdzającego uzyskanie przez ucznia w roku szkolnym 2024/2025 znaczącego sukcesu edukacyjnego;
- zaświadczenie wydane przez dyrektora toruńskiej szkoły potwierdzające uczęszczanie ucznia do tej szkoły w roku szkolnym 2025/2026 (data wydania zaświadczenia późniejsza niż 31 sierpnia 2025 r.).
Termin i sposób złożenia wniosku:
W danym roku można wystąpić z wnioskiem o przyznanie uczniowi tylko jednego ze stypendiów Toruński Omnibus, Toruński Fachowiec albo Toruński Maestro.
Wnioski i wymagane dokumenty należy dostarczyć w terminie do 17 września 2025 r. do Urzędu Miasta Torunia w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Wydział Edukacji – wniosek o stypendium Toruński ……………. na rok szkolny 2025/2026” (w miejscu kropek należy wpisać odpowiednio Omnibus, Fachowiec albo Maestro), na jeden z poniższych sposobów:
- złożyć bezpośrednio w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Torunia, ul. Fałata 39, w godzinach urzędowania, tj. 7:30-15:30, od poniedziałku do piątku;
- złożyć w Urzędzie Miasta Torunia, ul. Wały Gen. Sikorskiego 8 (urna na parterze), w godzinach urzędowania, tj. 7:30-17:00, od poniedziałku do piątku;
- przesłać za pośrednictwem poczty (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym) na adres: Wydział Edukacji Urzędu Miasta Torunia, ul. Fałata 39, 87-100 Toruń; w przypadku wniosków nadesłanych pocztą o dochowaniu terminu decyduje data stempla pocztowego.