mLegitymacja w II Liceum Ogólnokształcącym

Aby otrzymać mLegitymację w naszej Szkole musisz wykonać następujące kroki:

  1. Złóż wniosek o wydanie mLegitymacji w Sekretariacie Szkoły. Wniosek otrzymasz w Sekretariacie Szkoły lub możesz pobrać go stąd: pobierz tutaj

Uwaga: wniosek musi podpisać rodzic ucznia lub pełnoletni uczeń.

  1. Prześlij zdjęcie poprzez e-dziennik. Zdjęcie musi być kolorowe, wykonane na jednolitym jasnym tle. Twarz powinna zajmować 70-80% zdjęcia, bez nakrycia głowy i bez okularów z ciemnymi szkłami, patrząca na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami. Zdjęcie powinno być w formacie .jpg, mieć wymiary 496 pikseli wysokości na 354 pikseli szerokości, rozdzielczość 300 DPI i wielkość maksymalnie 5 MB. Po przesłaniu zdjęcie musi zostać zatwierdzone przez pracownika szkoły.
  2. Po złożeniu dokumentów w Sekretariacie Szkoły czekaj na informację w e-dzienniku o odbiorze kodu QR i kodu aktywacyjnego. Kod QR powinien zostać odebrany osobiście przez rodzica/opiekuna ucznia lub pełnoletniego ucznia w Sekretariacie Szkoły, chyba że we wniosku o wydanie mLegitymacji zaznaczono inaczej.
  3. Pobierz aplikację mObywatel (z GooglePlay lub App Store).
  4. Uruchom aplikację mObywatel, a potem przy pomocy opcji „Dodaj” dodaj dokument „Legitymacja Szkolna”. Następnie zeskanuj otrzymany w szkole kod QR i wpisz kod aktywacyjny.

Teraz możesz już cieszyć się mobilną legitymacją szkolną. 🙂

Uwaga:

Aby unieważnić mLegitymację musisz dostarczyć podanie o unieważnienie mLegitymacji do Sekretariatu Szkoły. Unieważnienie mLegitymacji zachodzi w szczególności w przypadku uszkodzenia, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna, zmiany danych osobowych. W przypadku w przypadku utraty ważności legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej, bądź przejścia ucznia do innej szkoły – mLegitymację unieważnia się z urzędu.

Aby przedłużyć ważność mLegitymacji musisz złożyć wniosek o przedłużenie mLegitymacji. Wniosek taki musisz składać co roku! Wniosek otrzymasz w Sekretariacie Szkoły lub możesz pobrać go stąd:

Regulamin mLegitymacji znajdziesz tutaj: pobierz tutaj

Zdjęcie: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/mlegitymacja–wygoda-kazdego-ucznia-i-studenta